سنگ آکوامارین چه خاصیتی دارد؟ | فواید درمانی آکوامارین
20 خرداد 1402 | 58 : 19
سنگ آکوامارین چه خاصیتی دارد؟ | فواید درمانی آکوامارین

آیا می دانید که هر سنگ قیمتی می تواند یک درمانگر متخصص برای مشکلات و بیماری‌های جسمی و روحی شما باشد؟ هر سنگ در وجود خود داستان ویژه و انرژی مخصوصی دارد که آن را با دست و دل بازی به هرکسی که از آن استفاده می‌کند، می‌بخشد. هدف از ساخت جواهرات تنها تولید یک شئ نیست، بلکه آشنایی و استفاده از خاصیت‌ها و انرژی‌های آن‌ها می‌باشد.


سنگ آکوامارین چه خاصیتی دارد؟


آکوامارین زیبا سرشار از خواص درمانی حیرت‌آور است. به صورت پراکنده در معادن سرتاسر جهان یافت می‌شود. یک کانی ثانویه است که در کنار سایر مواد معدنی مانند تورمالین سیاه مورد توجه قرار می‌گیرد. درباره اینکه سنگ آکوامارین چه خاصیتی دارد و قدرت شفابخش آن از دوران باستان نوشته شده است.


خواص سنگ آکوامارین


به دلیل شفافیت و ارتباط آن با دریا، آکوامارین از دیرباز با آرامش، تسکین دهنده بودن و محافظت همراه بوده است. این سنگ ما را به آب، منشا تمام حیات روی این سیاره، متصل نگه می‌دارد.سم وجودمان را از بین می‌برد واحساس تمیز بودن به ما می‌دهد. با شجاعت، وفاداری و دوستی همراه است وشادی را افزایش می‌دهد. همچنین با علامت زودیاک عقرب و سیاره نپتون مرتبط است.بیایید خواص شفابخش و شگفت آور این سنگ را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.


خواص درمانی معنوی


آکوامارین رشد معنوی و آگاهی بیشتر را تشویق می‌کند. ما را دعوت می‌کند که برای تفکر عمیق و روشن در زندگی معنوی خود ارزش قائل شویم و از درس‌های دنیای معنوی استفاده کنیم و آنها را در اینجا روی زمین به خوبی به کار گیریم. اگر به طور اتفاقی چیزی را باور کنیم که واقعاً آن را نمی‌فهمیم، ما را به یادگیری بیشتر و کنجکاو ماندن، مخصوصا در مورد اسرار عمیق تشویق می‌کند.


از ما می‌خواهد که به یادگیری ادامه دهیم، نه اینکه وانمود کنیم همه چیز را از قبل می‌دانیم. آکوامارین به ما کمک می‌کند تا به قدرت خود قدم بگذاریم و از دانش خود در خدمت خیر و نور استفاده کنیم. همچنین به ما یادآوری می‌کند که در تمام معاملات خود صادق باشیم و همیشه محترمانه رفتار کنیم. 


به عنوان یک سنگ ارتباطی، می‌تواند به ما کمک کند تا حقیقت خود را آرام و دقیق بیان کنیم و همچنین به وضوح، مواضع و عقاید دیگران را درک کنیم. این سنگ بسیار عالی است و دقت شهود و روشن بینی ما را افزایش می‌دهد.


خواص درمانی عاطفی


آکوامارین به ما یادآوری می‌کند که چرا افرادی را که دوستشان داریم، دوست داریم و آگاهانه تر و مهربان تر نسبت به آنها رفتار کنیم. انرژی دلپذیری را به همراه می‌آورد و به ما کمک می‌کند روحیه ای شاد و آرام داشته باشیم. 


اعتدال را تشویق می‌کند و می‌تواند به افراد قضاوت کننده کمک کند تا بردبارتر و دلسوزتر شوند. همچنین می‌تواند به ما بیاموزد که مسئول و مالک اعمال خود باشیم و مسئولیت موقعیت هایی را که برای خود و دیگران ایجاد می‌کنیم، بپذیریم. 


این سنگ می‌تواند به ما کمک کند تا "چمدان" قدیمی را دور بریزیم و به سمت آینده ای بهتر حرکت کنیم. همچنین ما را تشویق می‌کند که به صورت دیپلماتیک صحبت کنیم، تا حقیقت خودمان شنیده شود و بتوانیم دیدگاه و نیازهای دیگران را به درستی درک کنیم. آکوامارین به ما کمک می‌کند تا در میان مکالمات پیچیده حرکت کنیم و راه حل های برد-برد ایجاد کنیم.


خواص درمانی روانی


آکوامارین عشق به یادگیری و کنجکاوی فکری سیری ناپذیر را تشویق می‌کند. همچنین به ما در هضم سریع اطلاعات و یافتن کلماتی برای توضیح درک خود به دیگران کمک می‌کند. هنگامی که با یک پیچیدگی روبه‌رو می‌شویم، به ما کمک می‌کند با آرامش موقعیت را مطالعه کنیم تا بتوانیم تصویر بزرگ را ببینیم، به جزئیات کوچک توجه کنیم و کشف کنیم که چگونه همه آن ها به هم متصل می‌شوند. 


این سنگ منطق را با شهود یکی می‌کند تا بتوانیم از تمام قسمت‌های مغز خود برای درک بهتر جهان استفاده کنیم.آکوامارین ما را تشویق می‌کند که همیشه آماده باشیم تا بتوانیم با اطمینان با هر چیزی که سر راهمان قرار می‌گیرد روبرو شویم. 


سردرگمی را برطرف می‌کند و ما را تشویق می‌کند که هم در فکر و هم در عمل سازماندهی بیشتری داشته باشیم. همچنین به ما کمک می‌کند تا متمرکز بمانیم، صادق باشیم و در مواجهه با مشکلات پایدار بمانیم. یک طلسم فوق العاده برای دانشجویان و محققان است.


خواص درمانی فیزیکی


زمانی که با مسائل فیزیکی پیچیده که نیاز به تفکر عمیق دارند سر و کار داریم، استفاده‌ی آکوامارین توصیه می‌شود. به ما یادآوری می‌کند که آرام بمانیم و اجازه ندهیم ترس نتیجه‌گیری کند یا مسیر حرکتمان را تغعییر دهد. 


ما را تشویق می‌کند تا با کارشناسان صحبت کنیم و گزینه های خود را با دقت بررسی کنیم. همچنین به ما کمک می‌کند تا پذیرای ایده‌ها و درمان‌های جدید باشیم و برای کشف و فهم مسائل صبور باشیم.


برای مشکلاتی که بر غده هیپوفیز یا تیروئید و همچنین به طور کلی چشم و گلو تأثیر می‌گذارد، یک طلسم عالی است. همچنین برای افرادی که از بیماری‌های خودایمنی رنج می‌برند، مخصوصا اگر در اثر استرس ایجاد شده باشد، طلسم خوبی است.


کانی شناسی آکوامارین


آکوامارین از کجا می آید؟


آکوامارین ها را می توان در بسیاری از نقاط جهان یافت. برخی از زیباترین نمونه ها از افغانستان، آنگولا، اتریش، برزیل، چین، هند، ایتالیا، نامیبیا، نپال، پاکستان، روسیه، ایالات متحده آمریکا و ویتنام آمده اند.


استخراج معدن و بهسازی


آکوامارین در ذخایر اولیه خود که هنوز در ارتباط با سنگ میزبان است، استخراج می‌شود. معمولاً در رگهای کوچک یا روی دیواره حفره ها یافت می‌شود. این ذخایر اغلب در اعماق زمین کشف می‌شوند. همیشه یک ماده معدنی ثانویه در کنار انواع کانی‌ها استخراج می‌شود.


آکوامارین‌های شفافی که در جواهرات زیبا استفاده می‌شوند، گاهی اوقات تحت بهسازی حرارتی قرار می‌گیرند تا رنگی زنده‌تر از خودشان نشان دهند. بهسازی حرارتی را می‌توان در لاپیداری انجام داد، اما گاهی اوقات مستقیماً در معدن انجام می‌شود. آکوامارین‌های مات و قطعات کلکسیونری معمولاً طبیعی هستند و فقط با برش و پرداخت تقویت می‌شوند.


خانواده معدنی


آکوامارین گونه آبی رنگ بریل، یک کانی سیلیکات است. سیلیکات ها مواد معدنی‌ای هستند که حاوی عناصر سیلیکون (فلز براق خاکستری روشن) و اکسیژن (گاز بی رنگ) می‌باشند. این دو عنصر با هم یک چهار وجهی (شکلی شبیه به یک هرم) با یک اتم سیلیکون در مرکز و اتم‌های اکسیژن در هر یک از چهار گوشه تشکیل می‌دهند. این چهار وجهی ها به شش روش مختلف با دیگر ساختارهای شیمیایی ارتباط پیدا می‌کنند تا کانی ها و سنگ های مختلفی را تشکیل دهند.


شش گروه اصلی از کانی‌های سیلیکات وجود دارد و این گروه‌های اصلی بیشتر به زیربخش‌های فرعی مانند کوارتز، فلدسپات و بریل تقسیم می‌شوند. بریل یک خانواده منحصر به فرد است که همه اعضای آن به جای مواد معدنی، "سنگ های قیمتی" در نظر گرفته می‌شوند.


انرژی آکوامارین با خانواده اش( بریل‌های دیگر ) به خوبی کار می‌کند. آن را در ترکیب با زمرد، هلیدور و مورگانیت امتحان کنید.


تشکیل آکوامارین و کریستال های همراه


آکوامارین معمولاً در سنگ های آذرین به ویژه گرانیت تشکیل می‌شود. در موارد نادر، در سنگ‌های رسوبی مانند شیل یا سنگ آهک یافت می‌شود. بلورهای بریل به صورت منشورهای ستونی و شش ضلعی شکل می‌گیرند. آکوامارین کریستال‌های بزرگتر و شفاف‌تری نسبت به زمرد یا دیگر انواع بریل تشکیل می‌دهد. رنگ آبی غنی آن توسط مقادیر کمی آهن در بریل بی رنگ ایجاد می‌شود.


انرژی آکوامارین با "دوستان" خود به خوبی کار می‌کند (کریستال های همراهی که در همان محیط زمین شناسی تشکیل شده اند). آن را در ترکیب با تورمالین سیاه، مسکویت و کوارتز دودی امتحان کنید.


سخن پایانی


با توجه به خواص و انرژی شگفت آور سنگ آکوامارین که در این مقاله کامل و دقیق مورد بررسی قرار گرفت، اگر می‌خواهید آرامش و آسایش دریا را داشته باشید این سنگ مناسب‌ترین انتخاب است. آب اکسیر زندگی و مایه‌ی حیات و پاکی است و آکوامارین شما را از آلودگی‌های روحی و جسمی دور نگه می‌دارد و پاک می‌کند.

دیدگاه شما