سرمایه گذاری در الماس خوب است یا طلا؟ بهترین پیشنهاد 2023
29 آذر 1402 | 09 : 12
سرمایه گذاری در الماس خوب است یا طلا؟ بهترین پیشنهاد 2023

سرمایه گذاری در الماس


به نظر شما آیا یک فرد 80 ساله با دیدگاه قدیمی حاضر است به جای سرمایه گذاری در بانک یا خرید زمین و یا حتی طلای زرد بر روی الماس سرمایه گذاری کند؟ طبیعی است که احتمال آن کم باشد و انتظاری هم جز این نمی رود اما نسل جدید نسل پیش رو و ریسک پذیری هستند که قطعا به دنبال تست روش های جدید حتما در سرمایه گذاری می باشند.


بنابراین بهترین است به جای سرمایه گذاری و انتخاب روش های غلط و قبل از آنکه به دام شیادین بیفتند ابتدا یک روش صحیح را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنند که سنگ های قیمتی از جمله سرمایه گذاری در الماس از جمله بهترین روش ها برای کسب سود بالا می باشند.


قبل از هر چیزی لازم به ذکر است اگر به دنبال پیدا کردن خواص سنگ های قیمتی هستید می توانید از مجله چاو به راحتی با خواص هر سنگی آشنا شوید.


همه چیز درباره سرمایه گذاری الماس


از سال 2008، اقتصاد جهانی با فراز و نشیب های زیادی، اما اغلب نزولی مواجه بوده است. در این دوران سخت است که مردم شروع به مراقبت از پول خود می کنند و به دنبال جایگزین های واقعی می گردند که با گذر زمان و به دلایل سیاسی و اقتصادی مختلف نه تنها ارزش آن ها کاسته نشود بلکه دو یا چند برابر شود.


همچنین در این مواقع است که ما از مزایای کالاهای فیزیکی آگاه می شویم و از آنها قدردانی می کنیم. به همین دلیل است که شاهد افزایش ارزش طلا، نقره و اخیراً ... الماس و الماس های رنگی طبیعی هستیم.


الماس به عنوان یک سرمایه گذاری


استفاده از الماس به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری و پوشش مالی در چند سال اخیر به سرعت رشد کرده است که حتی توضیحات جالبی در رابطه با آن در ویکی پدیا موجود است و می توانید مطالعه کنید.


دلیل آن نیز کاملاً واضح و در واقع بسیار منطقی است، به موارد زیر توجه کنید:


1.    الماس فضا اشغال نمی کند


الماس همیشه به عنوان یک وسیله عالی و قابل انتقال استفاده می شده است. این واقعیت که چنین کالای کوچکی می تواند ارزش پول زیادی داشته باشد شگفت آور است. به راحتی می توانید یک الماس یک میلیون دلاری را در کوچکترین گاوصندوق نگهداری کنید.


2.    الماس بادوام است، نمی شکند و فرسوده نمی شود.


به عنوان سخت ترین ماده روی زمین، لازم نیست نگران اتفاقی برای آن باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید آن را از دست ندهید! (و حتی آن را می توان بیمه کرد).


3.    اثبات تورم 


در واقع در مورد اکثر کالاهای فیزیکی صادق است. املاک، طلا، نقره معمولاً با توجه به تورم افزایش می یابد. بر خلاف بقیه، الماس ها بادوام تر و متحرک تر هستند و تورم آن نیز کمتر است. همچنین به همین دلیل است که حتی اگر نمی خواهید الماس برای سرمایه گذاری بخرید، فقط با در نظر گرفتن یک شکل جایگزین برای کنار گذاشتن مقداری پول، الماس را انتخاب کنید.


4.    تا زمانی که الماس را دارید می توانید از آن لذت ببرید.


از آنجایی که الماس ها فرسوده نمی شوند و از نظر فنی فروش الماس «دست دوم» معنایی ندارد، و زمانی که از آن برای مقاصد سرمایه گذاری استفاده می کنید، میتوانید از جنبه زیبایی آن نیز لذت ببرید.


5.    روانشناسی 


فیزیکی است. می توانید آن را نگه دارید، به آن نگاه کنید و حتی بپوشید. برخلاف سهام و سایر اقلام مالی که ردیف‌هایی روی صفحه کامپیوتر هستند، احساس امنیت بیشتری نصبت به آن دارید.


عکس


چگونه در الماس سرمایه گذاری کنیم؟


در ادامه دستورالعمل‌های اساسی، نحوه سرمایه‌گذاری، نکات و ترفندهای الماس و ریسک ها احتمالی را در این زمینه برای شما شرح می دهیم تا در صورت نیاز بتوانید از این موارد برای سرمایه گذاری در الماس استفاده کنید.


1. اصول اولیه را بیاموزید (حداقل)


شما باید از ابتدا شروع کنید. اصول اولیه، زبان الماس را بیاموزید. با چهار c شروع کنید. اگر قصد سرمایه گذاری روی الماس های رنگی را داشتید، توصیه می کنم بلافاصله بعد از این مقاله به راهنمای نحوه انتخاب الماس رنگی مراجعه کنید.


2. بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید


به خاطر داشته باشید که این باید بخشی از مجموعه شما باشد. درست است، برخلاف سهام، مقدار اولیه مورد نیاز کمی بالاتر است، اما این دلیلی نمی‌شود که از بودجه یا سهمیه سبد سهام خود که در نظر داشتید، عبور کنید.


3. الماس های خود را متنوع انتخاب کنید


همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید. اگرچه این وارن بافت بود که گفت: «تنوع‌سازی محافظت در برابر نادانی است، برای کسانی که می‌دانند چه می‌کنند منطقی نیست، اما همه ما نمی‌توانیم بافت باشیم. در سرمایه گذاری الماس مانند سایر سرمایه گذاری ها، ممکن است عاقلانه باشد که «پرتفوی» خود را متنوع کنید. اگر بودجه سرمایه گذاری الماس خود را روی 20000 دلار تنظیم کرده بودید، باید الماس 2×10000 دلاری بخرید یا حتی آن را به سه قسمت تقسیم کنید.


علاوه بر این، دو یا سه الماس از یک نوع نخرید. اگر قلب خود را روی یک الماس صورتی قرار داده بودید، ممکن است هوشمندانه باشد که الماس دوم آبی، سبز یا حتی زرد باشد. نمی‌دانید کدامیک بیشتر افزایش می‌یابد یا در آینده فروش آن آسان‌تر است. همچنین، این بسیار عالی است زیرا به شما امکان می دهد تا در صورت نیاز به تخصیص بخشی از سرمایه گذاری خود، بخشی از پرتفوی خود را نقد کنید.


عکس


4.قیمت ها را مقایسه کنید


با بررسی تعداد زیادی خرده‌فروشی آنلاین، می‌توانید به راحتی قیمت‌های درخواستی الماس‌های مشابه را مقایسه کنید (این کار در مورد الماس‌های رنگی که هر الماس متفاوت است، سخت‌تر است).


5. خرید کمیاب و در عین حال دلخواه


برای سرمایه گذتری به دنبال بهترین و در عین حال کمیاب ترین ها باشید گاهی صرفا پیدا کردن خاص ترین الماس شاید زیبا ترین نباشد امــا به دلیل کمیاب بودن آن بعد از گذشت سال ها قطعا سود خوبی برایتان به همراه بمی آیورد پس همیشه مقایسه کنید و سپس سرمایه گذاری انجام دهید.


6. بدانید چه چیزی می خرید هر سایت یا هر فروشنده ای قابل اعتماد نیست


GIA Diamond Certification فقط الماس های تایید شده را بخرید. به آنچه فروشنده می گوید (یا در صورت آنلاین بودن آن می نویسد) اعتماد نکنید. به خاطر داشته باشید که هر تغییر جزئی در ویژگی های الماس به معنای پول زیادی است.


ما در مجموعه چاو همیشه توصیه می کنیم هنگام خرید گوهرهای گران قیمت حتما با کارشناس یا متخصص مشورت کنید و راهنمایی بگیرید و به شناسنامه های جعلی اعتماد نکنید زیرا راه های فریب شما بسیار زیاد شده است.


7. نصب شده یا خام است؟


با توجه به اینکه شما الماس را برای سرمایه گذاری خریده اید پس مهمترین شانس شما زمانی است که وقت فروش آن می رسد. اما برخی افراد از این مساله نگرانند که اگر در طی مدتی که الماس را نزد خود نگهداری می کنند از آن به عنوان زینت استفاده کنند مبادا در هنگام فروش با چالش مواجه شوند و خریدار تنها به قصد سرمایه گذاری و نگهداری آن را بخواهد و ناراضی باشد که چرا الماس سوار است؟


 اما نگران این مساله نباشید چرا که اگر الماس شما توسط یک کارشناس تایید شده باشد چیزی از ارزش های آن کم نمی شود و هیچ مساله ای نمی تواند قیمت آن را تغییر دهد.


برای شناسایی سنگ های قیمتی خود می توانید با اینستاگرام یا واتساپ آقای نکویی در تماس باشید تا اگر نمونه الماس دارید و یا در حال خرید نمونه الماس از واسطه هستید تحت هیچ شرایطی فریب نخورید و سرمایه خود را برای خرید الماس بی ارزش از دست ندهید...


مزایای الماس به عنوان سرمایه گذاری



  • سایز کوچک و قابل حمل الماس نگهداری آن را ساده کرده بنابراین گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد.

  • الماس ها قابلیت ذخیره سازی دارند، به گونه ای که می توان آن ها را دید و نگه داری کرد، بنابراین در مقایسه با ارزهای دیجیتال و... امنیت بیشتری دارند.

  • الماس دارای سختی بسیار زیادی است تا حدی که حتی می تواند فولاد را خم کند، بنابراین از نظر فیزیکی نیز امنیت دارد.


کلام آخر


در این مطلب تلاش کردیم اهمیت سرمایه گذاری در الماس را به صورت کامل بررسی کنیم اما نکته مهم در سرمایه گذاری روی الماس دقت و انتخاب صحیح است، البته در نظر داشته باشید مشاوره و کمک از یک کارشناس و متخصص نیز از جمله کارهای ضروری است که حتما لازم است قبل از خرید و سرمایه گذاری به آن توجه کنیم تا در نهایت با ضرر مواجه نشویم.


در صورت هرگونه سوال می توانید از بخش نظرات با ما در تماس باشید و یا از پیج اینستاگرام و واتساپ سوالات خود را با کارشناسان ما در مجموعه چاو در میان بگذارید.

دیدگاه شما
مطالب مرتبط