تشخیص سنگ آکوامارین | 0تا100 شناسایی سنگ اصل
4 مرداد 1402 | 37 : 19
تشخیص سنگ آکوامارین | 0تا100 شناسایی سنگ اصل

تشخیص سنگ آکوامارین اصل


اگر قصد خرید سنگ آکوامارین دارید از راه های شناسایی و تشخیص آن چیزی می‌دانید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان نمونه‌های اصلی را از تقلبی تشخیص داد؟ با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید یک نمونه آکوامارین درجه یک را تشخیص دهید و خریدی هوشمندانه داشته باشید.


نام سنگ آکوامارین از کلمه ی لاتین Aqua marinus به معنای "آب دریا" گرفته شده است، زیرا رنگ آن همانند دریا درخشان و عمیق است. بهترین راه تشخیص این سنگ رنگ منحصر به فردش می‌باشد. آکوامارین در دسته ی سنگ‌های قیمتی قرار دارد و با توجه به میزان سختی، زیبایی خیره کننده و خواص منحصر به فردش در جواهرسازی کاربرد زیادی دارد. 


 


سنگ آکوامارین چیست؟


آکوامارین یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی آبی به شمار می‌آید که در افسانه‌ها و اسطوره‌ها بسیار از آن صحبت شده است. این سنگ به عنوان نمونه‌ی آبی کمرنگ از خانواده‌ی سنگ‌های قیمتی بریل است که شامل مورگانیت، گوشنیت، بریل زرد و زمرد نیز می‌باشد. نام "آکوامارین" که به عنوان جواهر دریا شناخته می‌شود، از "آکوا" به معنای "آب" و "مارینا" به معنای "دریا" گرفته شده است. این سنگ آکوامارین می‌تواند شفافیت فوق‌العاده‌ و درخشش خیره کننده‌ای داشته باشد. 


برای خرید آکوامارین اصل یا هر نمونه گوهرسنگ اصل می توانید به پیج اینستاگرام chaav.ir مراجعه کنید و همچنین می توانید از طریق شماره 09385215631 مراجعه کنید.


روش تشخیص آکوامارین


آکوامارین با رنگ آبی ویژه‌ای که دارد غالبا قابل تشخیص است. با وجود درجه‌ی سختی بالای این سنگ مانند شیشه درخشان می‌باشد. در مقایسه با جواهرات مشابه شفافیت، روشنی و وضوح بهتری دارد.


آکوامارین سنگ تولد ماه مارس است. این جواهر دارای یک سیستم کریستالی شش ضلعی است.  بیشتر در برزیل و کشورهایی که در امتداد کمربند زمین شناسی موزامبیک در آفریقا قرار دارند، یافت و استخراج می‌شود، اگرچه منابع دیگری نیز برای آن وجود دارد.


یکی از محبوب‌ترین گونه‌های آکوامارین از منطقه اسپیریتو سانتو برزیل است. این سنگ فوق العاده نادر است. نمونه‌های این منطقه با درخشندگی منحصر به فردی که دارند جنبه‌های داخلی را منعکس می‌کنند و درخشش جذابی را در سراسر سنگ به نمایش میگذارند. 


آکوامارین به دلیل وضوح، شفافیت و آرامش غیرقابل انکارش بسیار مورد توجه و علاقه ی کلکسیونرهای جواهرات است. در دنیایی که روز به روز آلوده‌تر می‌شود، نفسی از هوای تازه را که یاد آور خلوص و زیبایی طبیعت بی آلایش است، به ما ارائه می‌کند.


یکی از راه‌های تشخیص سنگ آکوامارین رنگ آبی ارزشمند با شفافیت بی نظیر وتناژی ملایم و لطیف است که زندگی، سرزندگی و درخشندگی را می‌تاباند.


سانتا ماریا نمونه ای از آکوامارین است که سایه آبی عمیق تر از حد معمول دارد. این نام از معادن جواهرات سانتا ماریا دایتابیرا در برزیل گرفته شده است. هرچه آکوامارین تیره‌تر باشد، خواستنی‌تر و ارزشمندتر می‌شود. به طور معمول تناژ آن از 10٪ تا 30٪ متغیر است. 


💎برخی از آکوامارین‌ها در نور معمولی روز تقریباً بی رنگ به نظر می‌رسند و در عین حال زیر نور یک شمع یا یک لامپ تناژ زیبایی به نمایش می‌گذارند، به طوری که گاهی اوقات به عنوان سنگ قیمتی شب شناخته می‌شوند. کار با نوع خام این سنگ نیز نسبتاً آسان است به همین دلیل فرصت‌های بیشتری برای کاردستی با سنگ و استفاده از برش‌ها و شکل‌های غیرعادی‌تر یا حتی جدیدتر را در اختیار لاپیداریست‌ها قرار می‌دهد.


برای تشخیص سنگهای قیمتی خام می توانید از بخش مجله چاو از روش تشخیص تمام نمونه های سنگ مطلع شوید.


خرید سنگ آکوامارین اصل


برای خرید سنگ آکوامارین اصل به فروشگاه چاو مراجعه کنید و یا با شماره درج شده در ابتدای مطلب تماس بگیرید تا نمونه اصل و واقعی آکوامارین را خریداری نمایید.


خواص سنگ آکوامارین


سنگ‌های قیمتی به قدمت زمان هستند و در سال‌هایی که از اولین کشفشان می‌گذرد، چیزهای بیشتری نسبت به کلکسیونرها و کانی‌شناسان پیدا کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها براساس افسانه‌ها وروایات قومی خود داستان‌هایی به دست آورده اند، در حالی که هیچ مدرکی برای واقعی بودن این‌ها وجود ندارد. 


مطالعات علمی به صورت قطعی خواص و اثرات سنگ ها را تایید یا رد نکرده است. با انجام آزمایش‌های مختلف بعضی نمونه ها تایید شده اند.رشد علم در این زمینه به اندازه ی کافی نبوده است اما اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر درباره‌ی این موضوعات بدانید پیشنهاد میکنم مقاله‌ی سنگ آکوامارین چه خاصیتی دارد را مطالعه کنید.


مشخصات زمین شناسی آکوامارین



  • رنگ: آبی روشن (گاهی اوقات آبی مایل به سبز)

  • خانواده: بریل

  • سختی: 7.5 – 8 موهس

  • وزن مخصوص: 2.68 - 2.79

  • ضریب شکست: 1.567 - 1.590

  • زجاجیه: براق

  • سیستم کریستالی: شش ضلعی

  • شفافیت: از شفاف تا مات

  • فرمول شیمیایی: Be3Al2Si6O18

  • ترکیب: سیلیکات آلومینیوم بریلیم

  • چاکرا: گلو، قلب


آکوامارین از کجا استخراج می شود؟


منابع اصلی آکوامارین مورد استفاده در جواهرات برزیل و موزامبیک هستند. بزرگترین منبع در ایالت میناس گرایس در جنوب شرقی برزیل قرار دارد، اما امروزه آفریقا با فعالیت‌های معدنی در کشورهایی مانند ماداگاسکار، موزامبیک، نیجریه و تانزانیا به یک رقیب قوی تبدیل شده است. تمرکز سایت‌های معدنی در اطراف پاکستان، هند، چین و میانمار (برمه) وجود دارد. قطعاتی از منابع روسی نه تنها به دلیل رنگشان، بلکه به این دلیل که معادن در حال حاضر تخلیه شده‌اند، بسیار مورد توجه هستند.


قیمت سنگ آکوامارین اصل در ایران


برای اطلاع از قیمت سنگ آکوامارین اصل و همچنین قیمت سنگ آکوامارین تراش نخورده می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا از اصالت و ضمانت کالای خریداری شده مطمعن باشید.


شناسایی سنگ آکوامارین


⬅️بهترین روش برای شناسایی آکوامارین بررسی رنگ آن می باشد. به صورت طبیعی رنگ آبی ملایم و لطیفی مانند آب دریا دارد و ممکن است رگه هایی از رنگ سبز یا زرد نیز در آن دیده شود. نمونه های طبیعی و اصل این سنگ وضوح و شفافیت قابل توجهی دارند.


سنگ‌های قیمتی که به صورت طبیعی به این شکل رنگ می‌شوند با نام آلوکروماتیک شناخته می‌شوند. مورگانیت، خواهر کوچکتر آکوامارین در خانواده بریل، با منگنز رنگ می‌شود وزمرد خواهر بزرگتر و پیچیده‌ترش، شخصیت خود را از وجود کروم، آهن و وانادیوم دریافت می‌کند.


رنگ آبی کمرنگ که مشخصه اصلی آکوامارین است، با وجود آهن ایجاد می‌شود. همه‌ی اعضای خانواده بریل به دلیل وجود عناصر فلزی رنگ خود را به دست می‌آورند که بدون آن بریل خالص بی‌رنگ می‌ماند. این گوناگونی به گوشنیت معروف است.


رنگ آکوامارین از حضور دو نوع مختلف آهن به وجود می‌آید: آهن وآهنی. وجود آهن آهنی گوهر را کمی سبز می‌کند. به طور معمول آکوامارین در حالت تراش نخورده بیشتر آبی مایل به سبز است. برای حذف این رنگ ثانویه، قبل از اینکه سنگ خام برای برش فرستاده شود، تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرد و آهن فریک را به آهن آهنی تبدیل می‌کند. 


 


از آن‌جایی که برای تمیز کردن رنگ آکوامارین‌ها دمای بالایی لازم نیست، معمولاً در تمام آزمایشات آزمایشگاهی قابل تشخیص نمی‌باشد. به همین دلیل، همیشه بهتر است فرض کنیم هر آکوامارینی که می‌خریم، با عملیات حرارتی بهسازی شده است. از آن‌جایی که بهسازی حرارتی رنگ آکوامارین را تشدید نمی‌کند (تنها رنگ‌های سبز آن را به آبی تبدیل می‌کند)، برخی از کلکسیونرهای جواهرات نمونه‌هایی را ترجیح می‌دهند که دارای رنگ آبی مایل به سبز طبیعی هستند.


برای اطلاع از قیمت سنگ آکوامارین اصل به بخش فروشگاه مراجعه کنید یا با اکانت اینستاگرام chaav.ir تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.


تاریخچه ی آکوامارین


آکوامارین سنت باستانی‌ای به عنوان سنگ شفابخش دارد. در سال 1609، Anselmus de Boodt در کتاب سنگهای قیمتی خود، Gems and Stones Historia، بطور رسمی این سنگ را آکوامارین نامگذاری کرد که در لاتین به معنای "آب دریا " است. پیش از این، آن را "بریل سبز دریا" می‌نامیدند. دریانوردان قرن ها از آن به عنوان طلسمی در برابر غرق شدن استفاده می‌کردند.


اولین اشاره به بریل ها در De Virtutibus Lapidum در قرن دوم قبل از میلاد ثبت شده است. در آن نوشته شده بود: « اگر این سنگ در آب گذاشته شود و به عنوان نوشیدنی استفاده شود، برای آسیب به چشم و هر بیماری‌ای مفید است.» یک قرن بعد، پلینی ارشد در تاریخ طبیعی خود درباره آکوامارین صحبت کرد. کتاب 37، «تاریخ طبیعی سنگ‌های قیمتی»، منحصراً بر خانواده بریل تمرکز دارد. او درباره این سنگ نوشت: «بهترین بریل‌ها آنهایی هستند که رنگشان شبیه سبز خالص دریاست که به نظر می‌رسد از گنج خانه پری دریایی در اعماق دریای تابستانی آمده است و جذابیت غیر قابل انکاری دارند.»


 


در دوران روم، بریل ها دارای انرژی «عشق جوان» بودند و صبح روز بعد از عروسی داماد آن را به عنوان هدیه به عروس می‌داد. بر اساس یک افسانه قدیمی رومی اعتقاد بر این بود که رنگ آکوامارین برای آشکار کردن حقیقت و دروغ، دوستان و دشمنان و همچنین وفاداری یک عاشق تغییر می‌کند.


در طول قرون وسطی، بریل محبوب‌ترین "کریستال اوراکل" بود. معمولاً از آن به عنوان آویز استفاده می کردند. با این حال، به گفته محقق قرن هفدهم، سر رجینالد اسکات، یک بریل را می‌توان با مراسمی که هنگام طلوع خورشید در روزی با هوای صاف برگزار می‌شود، شارژ کرد. توماس پیغامبر این مراسم را در کتاب خود، کشف جادوگری، توصیف کرد و شواهد بسیاری برای اثربخشی آن ارائه داد.


بریل از قرن دهم نماد سنت توماس پیغامبر بوده است. این ارتباط ابتدا توسط آندریاس اسقف قیصریه، یکی از اولین نویسندگانی که پیغامبران را با سنگهای بنیاد مکاشفه 20:1 مرتبط کرد، تعیین شد. 


نحوه تمیز کردن آکوامارین


آکوامارین درجه ی سختی نسبتاً بالایی دارد بنابراین آب گرم و صابون (مایع شستشوی ملایم این کار را انجام می‌دهد) و یک برس یا پارچه نرم برای تمیز کردن آن کافی می‌باشد. اطمینان حاصل کنید که زیر سنگ را نیز تمیز می‌کنید، زیرا تجمع کثیفی در سطح زیرین نگین می‌تواند آن را کدر کند.


چگونه از آکوامارین مراقبت کنیم


آکوامارین را دور از هر جواهری با سختی بالاتر نگهداری کنید زیرا ممکن است جواهر شما را خراش دهد. همچنین به یاد داشته باشید که سنگ‌های با سختی کمتر را نیز خراش می‌دهد. آنها را از قرار گرفتن در معرض گرما دور نگه دارید، زیرا برای شروع به تغییر رنگ دائمی آن حرارت زیادی لازم نیست. با مراقبت درست از جواهرات آکوامارین می‌توانید آنها را برای سالیان زیاد به بهترین شکل خود داشته باشید.


سخن پایانی


اگر به زیبایی بی‌ پایان دریا علاقه مند هستید، سنگ آکوامارین یکی از بهترین‌ها برای شما می‌باشد. در یونان باستان آکوامارین به معنای آب دریا است.همه ی ما می دانیم که حال و هوای دریا برای ذهن،روح و بدن مفید می باشد. بنابراین همیشه این سنگ را که نماد آب ودریا می‌باشد، نزدیک قلب خود داشته باشید تا از خواص بی نظیر آن بهره‌ مند شوید. برای انتخاب وخرید بهترین نمونه این سه مورد مهم را به یاد داشته باشید: 1-رنگ آکوامارین 2- پاکی آکوامارین  3-ابعاد آکوامارین.

دیدگاه شما